top of page

Overnight oats - ovesná kaše přes noc

Nauč se připravit perfektní várku overnight oats. Kaše, kterou si připravíš večer a konzumuješ ráno nebo zašroubuješ a bereš s sebou na cesty 👌💯


Víš proč bys měl/a svoji běžnou kaši nahradit tou, která “odpočívá” přes noc? Především kvůli procesu fermentace, který při této přípravě vzniká. Takže díky této overnight oats si hned dopoledne dopřeješ pořádnou probiotickou bombu 👌

Kaše přes noc - ovesná kaše ve skleničce, ideální zavřít a vzít s sebou na cesty. Tato kaše jeozdobena malinama, ale lze ozdobit čímkoliv, co zrovna máte doma, nebo na co máte chuť.

Zde je několik klíčových důvodů, proč by sis tuto kaši měl/a připravit ještě dnes 👉


  • Oves je nutriční elektrárna! Kromě toho, že je bohatá na vlákninu, bílkoviny a antioxidanty, obsahuje širokou škálu vitamínů a minerálů (hořčík, draslík a omega 3 mastné kyseliny), které podporují zdravá střeva. Dokáže snižovat vysoký krevní tlak a udržovat zdravou hladinu cukru v krvi.

  • Máš problémy s trávením? Namáčení ovsa přes noc pomáhá rozkládat škroby a redukovat kyselinu fytovou. To znamená, že je snáze stravitelná a efektivněji absorbuje živiny z ovsa. Ideální pro ty s citlivostí na lepek.

  • Obsahuje vyšší dávku rezistentního škrobu. Rezistentní škrob je přírodní sacharid, který pomáhá s procesem, jako je trávení, hubnutí a zvýšení pocitu plnosti. Škrobové potraviny (jako je oves přes noc) mají vyšší množství rezistentního škrobu ve srovnání s vařenými.

  • Úspora času. Nejlepší ze všeho je, že příprava ovsa přes noc trvá méně než 5 minut!


Příprava této kaše je velmi jednoduchá a rychlá, připravuje se večer předem.. Tak jdeme na to 😉


Suroviny

- ovesné vločky

- mléko - kravské, mandlové, kokosové,..

- chia semínka - tato kouzelná malá semínka v kaši gelovatí, aby výsledek byl krémovitý a hustý. Navíc jsou nabité zdravotními přínosy a dodávají živiny.

- jogurt, tvaroh - řecký jogurt, který poskytuje extra krémovost, nebo plnotučný tvaroh, nebo klidně obojí


Můžeme přidat

čerstvé ovoce, sušené ovoce, ořechy a semínka, kokosové vločky, kakaové kousky, skořice, vanilka, muškátový oříšek, ořechové máslo,..


Postup

Do mixéru si dáme pár lžic plnotučného jogurtu (tvarohu), přidáme asi hrnek mléka a lžíci chia semínek. Tuto směs ochutíme ovocem. Pokud by někdo chtěl, tak jako sladidlo můžete přidat třeba jednu sušenou datli. Vše rozmixujeme.


Dále si připravíme skleničku, kterou z jedné třetiny naplníme ovesnými vločkami, přelejeme rozmixovanou jogurtovou směsí, promícháme, uzavřeme a takto připravené necháme do rána stát na kuchyňské lince. V této chvíli se v kaši spustí proces fermentace. Ráno můžeme ještě přidat na ozdobení hrstku ovoce, posypat kokosem a můžeme rovnou snídat. Nebo sklenici uzavřeme a takto připravenou snídani si vezmeme kamkoliv na cesty.


Tip: Tato kaše vydrží v lednici až 3 dny, takže úplně v pohodě si v neděli připrav 3 kaše a do středy máš snídani bez práce ✅


Krása těchto kaší přes noc spočívá v tom, že je můžeš udělat tak jednoduchými a kreativními, jak jen chceš. Základní recept je lahodný a sám o sobě sytý. Ale pokud je chceš zpestřit, můžeš přidat čerstvé ovoce, ořechy, semínka, koření,.. Neváhej se podělit o svou kreativitu v komentářích níže!



3 530 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page