Overnight oats - kaše přes noc

Nauč se připravit perfektní várku overnight oats. Kaše, kterou si připravíš večer a konzumuješ ráno nebo zašroubuješ a bereš s sebou na cesty 👌💯


Víš proč bys měl/a svoji běžnou kaši nahradit tou, která “odpočívá” přes noc? Především kvůli procesu fermentace, který při této přípravě vzniká. Takže díky této overnight oats si hned dopoledne dopřeješ pořádnou probiotickou bombu 👌


Zde je několik klíčových důvodů, proč by sis tuto kaši měl/a připravit ještě dnes 👉


  • Oves je nutriční elektrárna! Kromě toho, že je bohatá na vlákninu, bílkoviny a antioxidanty, obsahuje širokou škálu vitamínů a minerálů (hořčík, draslík a omega 3 mastné kyseliny), které podporují zdravá střeva. Dokáže snižovat vysoký krevní tlak a udržovat zdravou hladinu cukru v krvi.

  • Máš problémy s trávením? Namáčení ovsa přes noc pomáhá rozkládat škroby a redukovat kyselinu fytovou. To znamená, že je snáze stravitelná a efektivněji absorbuje živiny z ovsa. Ideální pro ty s citlivostí na lepek.

  • Obsahuje vyšší dávku rezistentního škrobu. Rezistentní škrob je přírodní sacharid, který pomáhá s procesem, jako je trávení, hubnutí a zvýšení pocitu plnosti. Škrobové potraviny (jako je oves přes noc) mají vyšší množství rezistentního škrobu ve srovnání s vařenými.

  • Úspora času. Nejlepší ze všeho je, že příprava ovsa přes noc trvá méně než 5 minut!


Příprava této kaše je velmi jednoduchá a rychlá, připravuje se večer předem.. Tak jdeme na to 😉


Suroviny

- ovesné vločky

- mléko - kravské, mandlové, kokosové,..

- chia semínka - tato kouzelná malá semínka v kaši gelovatí, aby výsledek byl krémovitý a hustý. Navíc jsou nabité zdravotními přínosy a dodávají živiny.

- jogurt, tvaroh - řecký jogurt, který poskytuje extra krémovost, nebo plnotučný tvaroh, nebo klidně obojí


Můžeme přidat

čerstvé ovoce, sušené ovoce, ořechy a semínka, kokosové vločky, kakaové kousky, skořice, vanilka, muškátový oříšek, ořechové máslo,..


Postup

Do mixéru si dáme pár lžic plnotučného jogurtu (tvarohu), přidáme asi hrnek mléka a lžíci chia semínek. Tuto směs ochutíme ovocem. Pokud by někdo chtěl, tak jako sladidlo můžete přidat třeba jednu sušenou datli. Vše rozmixujeme.


Dále si připravíme skleničku, kterou z jedné třetiny naplníme ovesnými vločkami, přelejeme rozmixovanou jogurtovou směsí, promícháme, uzavřeme a takto připravené necháme do rána stát na kuchyňské lince. V této chvíli se v kaši spustí proces fermentace. Ráno můžeme ještě přidat na ozdobení hrstku ovoce, posypat kokosem a můžeme rovnou snídat. Nebo sklenici uzavřeme a takto připravenou snídani si vezmeme kamkoliv na cesty.


Tip: Tato kaše vydrží v lednici až 3 dny, takže úplně v pohodě si v neděli připrav 3 kaše a do středy máš snídani bez práce ✅


Krása těchto kaší přes noc spočívá v tom, že je můžeš udělat tak jednoduchými a kreativními, jak jen chceš. Základní recept je lahodný a sám o sobě sytý. Ale pokud je chceš zpestřit, můžeš přidat čerstvé ovoce, ořechy, semínka, koření,.. Neváhej se podělit o svou kreativitu v komentářích níže!



102 views0 comments

Recent Posts

See All