top of page

Zeleninový kvas

  • Ingredience:

    • 500 g libovolné zeleniny (např. zelí, mrkev, ředkvičky, paprika, kedluben)

    • 2 lžičky soli (nerafinovaná mořská sůl nebo himalájská sůl)

    • Bylinky nebo koření podle chuti (např. kmín, koriandr, pepř, jalapeño)


  • Postup:

    1. Zeleninu omyjte a nakrájejte na tenké plátky nebo nastrouhejte podle preference.

    2. Přeneste zeleninu do velké mísy a přidejte 2 lžičky soli. Poté rukama důkladně promíchejte, aby se sůl rovnoměrně rozložila.

    3. Nechte směs odpočívat asi 10 minut, aby se uvolnila šťáva ze zeleniny.

    4. Přidejte bylinky nebo koření podle chuti a znovu promíchejte.

    5. Přeneste směs do fermentační nádoby, například do sklenice s víčkem nebo do fermentačního kamenem váženého sáčku.


Pamatujte, že při kvašení zeleniny je důležité, aby zůstala ponořená ve své šťávě nebo tekutině, aby se zabránilo rozpadu nebo plísním. V případě potřeby můžete na zeleninu položit fermentační váhu nebo použít zipovací sáček naplněný vodou jako váhu, aby zůstala zelenina pevně ponořená.


Tento zeleninový kvas můžete upravit podle svých preferencí. Můžete experimentovat s různými druhy zeleniny, bylinkami a kořením, abyste vytvořili vlastní unikátní kombinace chutí.

Nezapomeňte také sledovat proces fermentace a pravidelně ochutnávat zeleninu, abyste dosáhli požadované chuti a textury. Pokud se objeví plíseň nebo nepříjemný zápach, je nejlépe vyhodit zeleninu a začít znovu s čistou nádobou a ingrediencemi.

Kvašená zelenina je skvělým zdrojem probiotik a může přinést mnoho zdravotních výhod. Může podpořit zdraví trávicího systému, zvýšit imunitu a pomoci udržet rovnováhu mikrobiomu ve střevech.

Takže si dejte dohromady svoje oblíbené zeleniny, vytvořte si svůj vlastní unikátní zeleninový kvas a užijte si zdravou a chutnou fermentovanou pochoutku

0 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page